حفظ وزن سلامت از انجام ورزش برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مهم تر است

8 سپتامبر 2016- بر اساس یک مطالعه‌ی جدید داشتن وزن سلامت و تلاش برای حفظ آن، از انجام ورزش به منظور کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مهمتر است. محققان استرالیایی با بررسی بیش از 30 هزار نفر دریافتند که برای افراد دارای اضافه وزن، انجام فعالیت فیزیکی منظم و داشتن آمادگی بدنی بمنظور کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 به میزان حفظ وزن سلامت حائز اهمیت نیست.

 دانشمندان دانشگاه سیدنی کشف کردند که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 برای افراد چاق درمقایسه با افراد دارای وزن طبیعی بیشتر است. این یافته‌ها صرفنظر از میزان فعالیت بدنی و مدت زمان صرف وقت درفعالیت‌های نشسته همچنان ثابت ماند.

دکتر Nguyenمی گوید: یافته‌های مطالعه‌ی ما بسیار روشن و واضح است اگر شما چاق هستید یا دارای اضافه وزن می‌باشید و خواهان پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، فعالیت فیزیکی برای رسیدن به این هدف کافی نیست.

 نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد برای افراد دارای اضافه وزن اما فعال، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دو برابر افراد دارای وزن نرمال با فعالیت بدنی کمتر است. میزان بروز دیابت نوع 2 در میان افراد چاق یا دارای اضافه وزن که از نظر فیزیکی فعال نیستند از دو برابر نیز بالاتر است.

29572 زن و مرد دراین مطالعه ثبت نام و ارزیابی شدند، از میان این افراد 611 نفر در طول دوره‌ی سه ساله‌ی تحقیقات به دیابت نوع 2 مبتلا شدند. نتایج این تحقیق در نشست سالانه موسسه‌ی ساکس در سیدنی ارائه شد.

دکتر Nguyenوهمکارانش تاکید کردند که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 داشتن رژیم غذایی سالم در کنار فعالیت فیزیکی منظم (فعال بودن) است.

محققان می گویند: اگر شما دچار اضافه وزن هستید انجام فعالیت فیزیکی به شما برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک زیادی نمی‌کند. فعالیت فیزیکی در کنار مدیریت وزن موثر خواهد بود، بنابراین بهتراست به فعالیت بدنی خود ادامه داده و از یک رژیم غذایی سالم تبعیت کنید.

برای اطلاع بیشتر از ویژگیهای یک رژیم غذایی سالم برنامه‌ ی غذایی کم کربوهیدرات را در این آدرس www.diabetes.co.uk/lowcarb/ بررسی کنید. این برنامه به شما کمک می ‌کند تا از یک رژیم کم کربوهیدرات تبعیت کرده و از  فواید آن نظیر کاهش وزن و بهبود قندخون بهره مند شوید.

 

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/healthy-weight-more-important-than-exercise-for-reducing-type-2-diabetes-risk,-says-study-98792286.html

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه ی مناسب به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.diabetes.co.uk/diet/low-carb-diabetes-diet.html